Přihlaste se k zobrazení dalšího obsahu určeného pouze pro rodiče. Naleznete zde mnoho fotografií a videí.
Dění z DS SAURUS
Vážení rodiče, dovolujeme si vám říct, že po dobu cca jednoho měsíce, k nám bude docházet paní praktikantka.
28. 3. 2024 - Saurus plete pomlázku
Po příchodu si děti hrály na koberci s kuchyňkou, kočárkem a nákupním košíkem. U stolečku hledaly obrázek, který následuje v řadě, přiřazovaly vajíčka dle vzorů a barev. Ve spoustě barevných vajíček hledaly písmenka do slova Velikonoce. Na LCD obrazovce jsme si uvolnili ruce při obkreslování vajíčka a poté jsme nakreslili ovečce vlnu. Společně jsme se přivítali a u kalendáře si pověděli, jaký máme den a počasí. U tabule jsme si zopakovali symboly Velikonoc, koledu a dny ve Svatém týdnu. Zazpívali jsme si jarní písničku s doprovodem hudebních nástrojů a zhlédli jsme pohádku Chaloupka na vršku - Jak se ztratily pomlázky. Po svačince jsme si pověděli několik velikonočních hádanek a pomocí lan, barevných šátků a dřevěných kostek jsme na koberci vytvořili veliké ozdobené vajíčko. Při pobytu venku jsme se šli delší procházkou projít městem do parku, kde jsme poslouchali vodu a ptáčky. Všem přejeme hezké prožití Velikonoc.
27. 3. 2024 - Saurus plete pomlázku
Po příchodu si děti hrály na koberci s kolejemi, legem Duplem, dřevěnými kostkami a s kuchyňkou. U stolečků si postupně dodělaly zápichy do osení a starší děti v ateliérku barvily vajíčka pomocí papírového ubrousku. Ubrousek jsme namočili ve vodě a pomalovali si ho vodovými barvami. Přivítali jsme se a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, roční období a počasí. Poté nás čekalo velké cvičení. Protáhli jsme se s barevnými kroužky, které nám znázorňovaly kraslice. Poté jsme si zahráli pohybovou hru na rozkutálená vajíčka a barevná hnízda. Po svačince jsme společnými silami umíchali těsto na beránka, kterého jsme si následně upekli. Ochutnáme ho v době odpolední svačinky. Při pobytu venku jsme šli na zahradu, kde jsme se houpali, hráli si na pískovišti a jezdili na motorkách. Také jsme si zacvičili taneček v kroužku na písničku Hřej sluníčko hřej.
26. 3. 2024 - Saurus plete pomlázku
Po příchodu si děti hrály s kuchyňkou, legem Duplem, autíčky a s dřevěnými kostkami. U stolečku skládaly číselná puzzle vajíček, kolíčkem hledaly správný obrázek a přiřazovaly stíny k obrázkům. Postupně si vyrobily zápich do osení, starší děti zajíce (stříhání, lepení, dokreslování) a mladší děti vajíčko, které si vybarvily. Také si mladší děti vyrobily ozdobu okolo květináče z vlnité lepenky. Přivítali jsme se a společně si zacvičili Kolo, kolo mlýnský. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. V ranním kroužku jsme si zopakovali symboly Velikonoc. Zrytmizovali jsme si koledu Hody, hody, doprovody. Po svačině jsme si u klavíru udělali hudební chvilku, kde jsme si protáhli pusinky pomocí zívání, cvičili jsme hluboký nádech a výdech pomocí mašiny. Následně jsme si zazpívali známé písničky. Zapípali jsme si jako kuřátka a naučili jsme se novou písničku Jaro je tu, kterou jsme si zahráli i s doprovodem hudebních nástrojů. Poté měly starší děti angličtinu: zopakovaly si základní fráze a odpovídaly na otázky. Následně si vypracovaly PL, kde vybarvovaly kuřátko dle čísel. Prohlédly si velikonoční obrázky a poslechly si písničku o Velikonocích. Nakonec si zahrály oblíbenou hru na schovávání a hledání obrázků. Mladší děti šly na procházku okolo parku a nakonec si pohrály na zahradě.
25. 3. 2024 - Saurus plete pomlázku
Mladší děti: Ráno jsme se s dětmi přivítali a zatančili si Kolo, kolo mlýnský. Protáhli jsme se při relaxační hudbě u jógy. V kroužku děti hádaly, co to mají na koberci před sebou (vejdunky, pomlázka). Pověděli jsme si, že se blíží svátek, který se jmenuje Velikonoce a k čemu se tyto věci o velikonocích používají. Děti si na vejdunky mohly sáhnout a posílaly si je v kruhu. Poučili jsme se, že musíme být velmi opatrní, aby nám vejdunek nepraskl. Po svačince jsme si ukázali a pojmenovali obrázky, které patří k velikonocům (beránek, kraslice, pomlázka,....). V ateliérku jsme si na předpřipravené vajíčko nalepili izolepu, přes kterou jsme pak ťupkali barvičky. Když jsme měli vajíčko celé barevné, izolepu jsme sundali a vznikli nám krásné obrazce.
Starší děti:
22. 3. 2024 - Den vody
Dnes jsme si s dětmi udělali výlet do městečka Lázně Bělohrad. Cílem cesty byl rybník Pardoubek s pěknou stezkou okolo rybníka. Z Nové Paky jsme jeli vlakem a podnikovým autem (ml. děti). Po příjezdu jsme si snědli svačinu a řešili vzniklou situaci s vylitým pitím v batůžku, stát se prostě může vše :D. Procházkou městem jsme pomalu došli až k rybníku, kde na nás čekali již menší děti. Společně jsme se vydali na cestu okolo rybníka. Hledali jsme sochy ze dřeva - našli jsme velrybu, čerty, obrovského pavouka, netopýra a spoustu dalších soch. Také jsme poznávali život okolo rybníka. Viděli jsme šneka, kačera, kapry a blatouch. Prošli jsme se po dřevěném chodníčku, kde nás velkou část cesty lemovala voda (a paní učitelky se modlily, jen ať tam nikdo nezahučí). V polovině cesty jsme si snědli dobrůtky. Zopakovali jsme si básničku Kapy, kapy. A zahráli jsme si pohybovou hru - Koloběh vody. Nakonec jsme si pohráli na průlezkách a postupně jsme odjeli zpět do školky.
21. 3. 2024 - Den vody
Mladší děti: Ráno jsme si u stolečku společně vybarvili mráček prstovými barvami a dodělali prstíkem déšť. V kroužku jsme se přivítali a zopakovali si básničku. Zatančili jsme si dětmi oblíbenou Labadu a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. U tabule jsme si zopakovali, jak vypadá koloběh vody. Po svačince jsme si pověděli a ukázali obrázky, k čemu všemu se voda používá. Udělali si logopedickou chvilku. Procvičili jsme si jazýček při jazýčkové pohádce. Foukali do mraku (vaty) jako vítr. Nakonec jsme si udělali hru na tělo, kdy jsme znázorňovali, jak začíná pršet (pomalé ťukání) až po veliký liják (dupání). Děti mají velmi rády hraní si s padákem. Zopakovali jsme si hry ze včerejšího cvičení, kdy jsme se schovávali pod padák a pak jsme klepali míčky pryč z padáku.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a děti zapakovaly naučenou básničku a písničku. Zahráli jsme si pohybovou hru Na žraloka. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zkusili jsme si zahrát novou hru Na kapičky a znázorňovali jsme pohybem koloběh vody. Po svačince jsme si předvedli nějaké pokusy s vodou. Např.: jak voda teče po provaze, jak papír udrží chvilku vodu ve sklenici, co plave a co se naopak potopí. Nakonec jsme si vypracovali grafomotorický list.
Ven jsme se šli projít městem směrem do parku, kde jsme si pohráli na průlezce a hráli jsme si na opice. Poté jsme došli na zahradu, kde jsme se ještě chvilku proběhli a pohráli.
20. 3. 2024 - Den vody
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zatančili si Bublinu. Zopakovali jsme si básničku a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Čekalo nás velké cvičení. Nejprve jsme se s dětmi zahřáli při pohybové hře “Kapičky, šup do vody!”. Děti se proměnily v kapičky a tančily. Když přestala hrát hudba, rychle musely najít obruč a skočit do ní. Chodili jsme do rytmu klavíru jako medvědi, zajíčci a ptáčci. Protáhli jsme si tělíčko, aby nás nebolelo a hurá pohrát si s padákem. S dětmi jsme chodili do kolečka při říkance. Jakmile se v říkance řeklo “honem, honem pod stříšku”, nadzvedli jsme padák a schovali se pod něj. Jako další hru s padákem jsme si zahráli Dešťové kapičky s říkankou. Na padák jsme dali míčky a nejprve jemně jsme s nimi hýbali. Na konec říkanky jsme se snažili co nejvíce míčků z padáku sklepat pryč. Po svačince děti třídily zvířátka, která patří buď do lesa/na louku (zelený šátek) nebo do rybníka/moře (modrý šátek). S dětmi jsme zvířátka zkontrolovali, zda to máme správně. Na LCD obrazovce jsme si pustili krátké video s obrázky živočichů, kteří žijí v moři a společně jsme si je pojmenovávali. Nakonec jsme si pustili pohádku “Jak sluníčko vrátilo štěňátku vodu”. Po shlédnutí děti převyprávěly, co se v pohádce stalo. A hurá ven za sluníčkem.
Starší děti: U stolečku jsme si po skupinkách vypracovali pracovní list na předmatematické představy a počítali jsme kapičky vody, podle počtu na začátku řádku. Přivítali jsme se v ranním kroužku, zopakovali jsme si básničku a písničku. Na přání dětí jsme si zahráli pohybovou hru (PH) Na žraloka. Následně jsme chodili podle klavíru jako medvědi, zajíci, kačenky nebo ptáčkové. Protáhli jsme se všichni dohromady v kruhu s dlouhým šátkem. Dnes jsme procvičili nohy a chodili po podložkách a provazu. Také jsme si zahráli PH - Hop do rybníka. Poté jsme šátky za pomoci prstů na nohou vyndávali z kruhu a zase dávali zpět. Po cvičení jsme se podívali na video o koloběhu vody. Dali jsme si svačinku a nahoře jsme si zopakovali, co jsme se dozvěděli z videa. Co je to ten koloběh vody a děti si poslechly krátkou pohádku o tom, jak kapička putuje světem stále dokola. Nakonec jsme si koloběh vody namalovali.
Ven jsme se šli projit do okolí školky. Zamávali jsme mašině. Děti chodily jako čáp, hroch, krokodýl nebo plavaly jako ryba. Na sluníčku jsme si v parku zahráli na déšť a bubnovali jsme do stolečku. Zahráli jsme si také na ozvěnu, kdy paní učitelka zpívala a děti jako ozvěna opakovaly zpěv. Nakonec jsme se ještě proběhli a pohráli na zahradě.
19. 3. 2024 - Den vody
Po příchodu si děti hrály dle vlastního výběru v herně nebo u stolečku procvičovaly zrak, jemnou motoriku a předmatematické představy.
Mladší děti: Ráno jsme si v ateliérku dodělali naši kapičku. Vystřihli jsme ji, nalepili a dokreslili oči a pusu. V ranním kroužku jsme se přivítali a seznámili jsme se s novou básničkou Deštík. Přečetli jsme si krátkou pohádku Co prožila kapka vody a zopakovali jsme si, jak vypadá koloběh vody. U kalendáře jsme si pověděli jaký máme den, počasí, měsíc a roční období. Po svačince jsme se rozezpívali a udělali dechová cvičení. Seznámili jsme se s novou písničkou Kapy, kapy. Nejprve jsme si zahráli na ozvěnu a pak jsme si ji zkusili zazpívat s klavírkem. Nakonec jsme si ji zazpívali za odměnu s hudebními nástroji. S některými dětmi jsme si individuálně u stolečku procvičili předmatematické představy a vybarvovali jsme kapičky podle počtu puntíků na kostičce. Ven jsme se šli projít do okolí školky, pozorovali jsme brouky a proběhli jsme se. Nakonec jsme si pohráli na zahradě.
Starší děti: Ráno jsme si u stolečku vystřihli naši kapičku. Přivítali jsme se v ranním kroužku s písničkou a zopakovali jsme si básničku. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. V ranním kroužku jsme si zopakovali, proč je voda důležitá a k čemu ji používáme. Také jsme si pověděli, kolik může mít voda podob (voda, led, sníh, pára). A zahráli jsme si pohybovou hru - Voda, led, pára. Po svačince jsme se seznámili s novou písničkou. Udělali jsme si dechové (vlak a had), sluchové (poznávání písniček podle melodie) a artikulační cvičení (na výletě u rybníka). Novou písničku jsme si zazpívali při hře na ozvěnu a poté jsme ji zpívali smutně, naštvaně nebo vesele. U stolečku jsme si do kapičky nakreslili, kde se setkáváme s vodou. Na angličtině si děti opakovaly známé fráze. Vypracovaly pracovní list - spojování oblečení pastelkou dle pokynu. Na koberci si zopakovaly slovíčka a zahrály si hru na schovávanou obrázků. Nakonec se děti ještě proběhly na zahradě.
18. 3. 2024 - Den vody
Ráno jsme si s dětmi u stolečku procvičovali zrakové vnímání (hledání stínů, co do řady nepatří) a jemnou motoriku (provlékání provázku, jako dešťové kapky). Také si děti hrály na koberci, kde stavěly vlakovou dráhu. V ateliéru jsme si vymalovali vodovými barvami kapičku.
Mladší děti: S dětmi jsme se přivítali, zatančili si Bublinu a zahráli si Sochy. Protáhli jsme se u jógy při relaxační hudbě. U kalednáře jsme si pověděli, jaký máme den, počasí a roční období. Také jsme zkontrolovali naše velikonoční osení, které nám krásně přes víkend vyrostlo a obarvené karafiátky. Po svačince jsme se seznámili s tématem týdne. Pověděli jsme si a ukázali, jak vypadá koloběh vody. Následně jsme si ho společně vytvořili na tabuli. Podívali jsme se na video Koloběh vody - Jak se kapičky staly pitnou vodou. Řekli jsme si, k čemu všemu se voda může používat a jak moc je důležitá pro lidi, kytičky i zvířátka. A pak hurá ven za sluníčkem. Procházkou jsme obešli okolí školky a zakončili jsme ji na zahradě, kde si děti hrály na pískovišti, houpaly se na houpačkách a jezdily na motorkách.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku, zazpívali jsme si uvítací písničku a děti si poslechly novou písničku Kapy, kapy. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den, měsíc a počasí. Zacvičili jsme si ranní jógu s relaxační hudbou. Soustředili jsme se na správné dýchání. V kroužku jsme si prohlíželi obrázky a hledali jsme, co je na nich stejného. S pomocí otázek jsme zjistili, jaké téma budeme tento týden probírat - voda, den vody. Přemýšleli jsme, proč je voda důležitá a proč ji potřebujeme na naší zemi. Po svačině na nás čekala velká hromada obrázků se zvířátky. Děti měly za úkol zvířata poznat a správně roztřídit podle toho, kde žijí (moře, rybník/řeka, les/louka/pole). Následně jsme si všechny obrázky zkontrolovali a řekli si, co za zvířátka tam je. U stolečku jsme si postupně vypracovali pracovní list. Ven jsme se šli projít po okolí. Došli jsme až k velkému parku, kde jsme se proběhli. Poté jsme se podívali, jak dlouho bude trvat výluka vlaku a jestli v pátek budeme moci jet na výlet. A můžeme, výluka již nebude. Nakonec jsme si ještě pohráli na zahradě.
15. 3. 2024 - Jak Saurus a skřítek Jarníček přivolali jaro
Po příchodu si starší děti dodělaly kytičky na jarní zahrádku (tulipány a hyacinty). U stolečku jsme se proměnili v zahradníky a sázeli jsme kytičky. U druhého stolečku jsme skládali kamínky, bambulky a knoflíky na kytičku a motýlka. V ranním kroužku jsme se přivítali. Zopakoval si básničku a písničku o jaře. Zahráli jsme si hru Uvíjíme věneček, kdy jsme si procvičili názvy jarních kytiček. U kalendáře jsme si pověděli jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si udělali logopedickou chvilku. Nejprve jsme si poslechli pohádku Jak šel jazýček na výlet a u toho jsme si s naším jazýčkem hráli. Jako dechové cvičení jsme odfoukávali zimu (vatu) pryč. K procvičení našeho sluchu děti zavřely oči a ukazovaly, kde ptáček zazpíval. Také děti zkontrolovaly, jak vypadají naše karafiátky, zda už nejsou obarvené. Viděli jsme, že se nám pomalu začínají barvit. Starší děti si udělaly grafomotorický list, kdy obtahovaly tulipán. Mladší děti si na LCD obrazovce procvičily oblouk. Ještě než jsme vyšli na procházku, děti dostaly za úkol, během vycházky najít tyto věci: žížalu, kosa, sněženky, včelku, kočičky, kaluž, sluníčko, krokus, šišky, tulipán a pavučinu. Společně jsme si je škrtali na papíře. Nakonec jsme na zahradě jezdili na motorkách, houpali na houpačce a stavěli na pískovišti.
14. 3. 2024 - Jak Saurus a skřítek Jarníček přivolali jaro
Ráno jsme si se staršími dětmi v ateliéru namalovali travičku a stonky s lístečky pro naši jarní zahrádku. U stolečku ve třídě jsme se stali zahradníky a přesazovali jsme kytičky. Starší děti si hrály s dřevěnými písmenky, kdy skládaly názvy jarních kytiček podle předlohy.
Mladší děti: S dětmi jsme se přivítali, zopakovali si básničku a písničku a zahráli si Bublinu. Procvičili jsme si barvičky při hře Pan čáp ztratil čepičku. Zopakovali jsme si také názvy jarních kytiček při hledání obrázků. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si zasadili velikonoční oseníčko. Také jsme si ukázali, zda se nám už trochu zabarvili karafiátky z našeho pokusu. Děti si chviličku pohrály a hurá ven za sluníčkem na pískoviště. Po bruslení se k nám přidali i starší děti. Na zahradě jsme si zajezdili na motorkách a poběhali.
Starší děti: Děti se rozbruslily hrou na ovečky a vlka. Poté sbíraly vysypané sněhové koule a barevné míčky. Zahráli jsme si hru pan čáp ztratil čepičku a děti sbíraly barevné míčky a kroužky dle pokynů. Poté děti jezdily s volantem bez hrazdiček. Také jezdily medvědím stylem, aby se naučily střídat nohy. Lekci jsme zakončili slalomem a cibulkami. Jako odměnu za zvládnutý kurz bruslení děti dostaly diplom a sladkou odměnu.
13. 3. 2024 - Jak Saurus a skřítek Jarníček přivolali jaro
Ráno jsme si se staršími dětmi zasadili velikonoční osení do květináčku. Mladší děti si ho udělají zítra. U stolečku jsme také sázeli umělé kytičky kytičky do květináčků s pískem.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zatančili si kolo mlýnský a labadu. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Poté děti běhaly kolem padáku a na signál stouply na určitou barvu. Na rozkvetlou louku se slétli motýli (míče) a děti je následně dle pokynů sbíraly. Nakonec jsme si protáhli jednotlivé části těla a vydýchali se. Po svačině jsme si podle obrázků ukázali, co se děje na jaře venku a na zahradě. Pověděli jsme si, které kytičky na jaře rostou a co vše potřebují. Podívali jsme se na pohádku Křemílek a Vochomůrka - Jak zasadili semínko. Poté nás sluníčko zlákalo ven.
Starší děti: S dětmi jsme se přivítali, zopakovali písničku a hurá na cvičení. Děti nejprve chodily do rytmu klavíru jako medvědi, ptáčci a zajíčci. Zahráli jsme si pohybovou hru Jarní kytičky, kdy děti dostaly na ruku barevné šátky a představovali jarní kytičku (modrý - krokus, červený - tulipán, žlutý - narcis, zelený - sněženka). Běhaly po třídě a když paní učitelka přestala hrát, řekla jarní kytičku (např.: sněženky) a děti běžely k obruči stejné barvy. Se šátky jsme se i protáhli. Děti si také natrénovaly hod spodem, kdy ve dvojicích házely míčky do obručí. Nakonec jsme si zahráli hru Uvíjíme věneček, která děti velmi bavila. Po svačince jsme si shlédli pohádku Jak roste semínko. S dětmi jsme si zahráli hru: Která kytička zmizela? (procvičili jsme si tak paměť).
Šli jsme se provětrat na zahradu. Společně jsme dodělali hmyzí domeček. S dětmi jsme domeček vyplnili různými přírodními materiály (seno, šišky, kůra, větvičky, mech, bambus). Paní učitelka připevnila síťku a společně jsme s dětmi domeček pověsili. Už se moc těšíme, jací kamarádi se nám tam nastěhují a budeme je moci pozorovat lupou.
12. 3. 2024 - Jak Saurus a skřítek Jarníček přivolali jaro
Ráno jsme si u stolečku skládali kamínky, knoflíky a bambulky do tácku ve tvaru kytičky a motýlka. Také jsme si procvičili zrakové vnímání, kdy jsme hledali správně stíny k obrázkům. V ateliérku si starší děti dodělaly klíč k jaru a mladší děti si vytvořily ptáčky. V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali si básničku a seznámili jsme se s písničkou, kterou jsme se po svačince naučili. Včera jsme si se staršími dětmi povídali o tom, co kytičky potřebují k tomu, aby rostly. Udělali jsme si pokus, kdy jsme obarvili vodu potravinářským barvivem (modrá, červená, fialová) a dali jsme do ní bílý karafiát. Budeme celý týden pozorovat, jestli se nám karafiát zabarví nebo ne. V kroužku jsme si zatancovali dětmi oblíbenou Bublinu a u kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, počasí, měsíc a roční období. Zopakovali jsme si, jaké známe jarní kytičky a zahráli si hru, kdy děti hledaly obrázky kytiček dle pokynu učitelky. Po svačince jsme si udělali dechová cvičení a rozezpívali jsme se za pomocí známých písniček. Poslechli a naučili jsme se novou písničku Jarní překvapení a nakonec jsme si ji zazpívali i s hudebními nástroji. Starší děti si poté vypracovaly pracovní list, kdy si procvičily předmatematické představy a počítaly kytičky. Na pobyt venku jsme s mladšími dětmi vyrazili do parku. Zamávali jsme mašině a poběhali si. Procházku jsme zakončili na zahradě. Starší děti měly angličtinu. Stále dokola opakují již naučená slovíčka a fráze. Dnes se děti učily nová slovíčka na téma oblečení. Vypracovaly si pracovní list, kdy vybarvovaly oblečení podle toho, co jim paní učitelka řekla a poté si společně ukazovali (ukaž mi zelené tričko, červenou sukni...). Nakonec si pustili písničku, při které si procvičovali slovíčka na téma oblečení.
11. 3. 2024 - Jak Saurus a skřítek Jarníček přivolali jaro
Ráno si děti hrály na koberečku podle vlastního výběru. U stolečku si skládaly kamínky a různé chlupaté bambulky a knoflíky do tácku ve tvaru kytičky a motýlka. Také hledaly správné stíny k obrázkům a na obrázky kytiček dle tvarů pokládaly včeličky.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zatančili si Kolo, kolo mlýnský. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Protáhli se u pondělní jógy a zacvičili si jak pereme a věšíme prádlo. V ranním kroužku jsme se seznámili s tématem týdne a pomocí obrázků jsme si pověděli, čím se vyznačuje jaro. Barevným klíčem jsme si odemkli jarní počasí a jaro jsme přivolali pomocí básničky. Po svačině jsme si společně vytvořili skřítka Jarníčka. Malovali jsme vodovými barvami, lepili jsme vlasy pomocí proužků zeleného papíru a dozdobili jsme jarními květy.
Starší děti: Děti si v ateliérku ráno vytvořily podklad pro klíč k jaru. Na čtvrtce měly předkreslený klíč a celou jeho plochu vybarvily suchými pasteli a rozmazaly barvičky do sebe prstíkem. S dětmi jsme se v ranním kroužku přivítali, zatančili si Labadu a Bublinu. Řekli jsme si, jaké je téma tohoto týdne. Seznámili jsme se s novou básničkou Jaro a s písničkou Jarní překvapení. Protáhli jsme se při relaxační hudbě u pondělní jógy. Po svačince jsme si pověděli, jaký je rozdíl mezi zimou a jarem. Děti také hledaly poschovávané obrázky jarních květin po třídě a společně v kroužku jsme si je pojmenovali. Přiřazovali jsme reálný obrázek ke kreslené květině a nakonec jsme si je společně dali na tabuli. Také jsme si pověděli, co všechno potřebuje zahradník, když jde na zahrádku pracovat. Udělali jsme si grafomotorický list, kdy děti obtahovaly cestičku nožiček za jarní kytičkou a hurá ven za sluníčkem. Na procházku jsme se šli projít do parku a sbírali jsme tam šišky, klacíky a kůru do našeho hmyzího domečku, který si společně doděláme ve středu. Procházku jsme zakončili na zahradě, kde si děti poběhaly a zahrály na Cukr káva. Ve školce jsme se podívali na pohádku Hádej jak moc tě mám rád - vůně jara.
8. 3. 2024 - Barevný týden
Ráno si děti hrály dle vlastního výběru. Malovaly si v ateliéru, skládaly si u stolečku nebo hrály na koberci.
Mladší děti: Ráno jsme si s dětmi udělali grafomotorický list, kdy děti měly obtáhnou čáru stejnou barvičkou jako má kruh a druhý kruh s ní vybarvit. V ranním kroužku jsme se přivítali a zahráli si hru. Po zemi byli položené barevné obruče (modrá, žlutá, zelená, červená, růžová) a děti měly dle pokynu učitelky, dávat stejně barevné hračky do obruče. Procvičili jsme si i základní barvičky a postřeh dětí. Děti dostaly plácačky a podle toho, jakou paní učitelka řekla barvu, plácačkou plácly barevný papír. Po svačince jsme si pohráli s barvami a udělali si barevné pokusy. Jako první pokus jsme na talířku měli naskládané bonbonky a zalili jsme je vodou. Pozorovali jsme, co se bude dít. Vznikla nám krásná dvoubarevná duha. K druhému pokusu jsme potřebovali obarvenou vodu barvivem a olej. Tyto suroviny jsme dali do jedné sklenice a následně jsme do ní hodili šumivou tabletu a pozorovali jsme, jak se barevné bublinky v oleji nadnáší. Jako poslední pokus jsme si udělali barevnou sopku. Do skleničky s octem jsme vysypali jedlou sodu s barvivem a dívali, co se stane. Děti pokusy moc bavily.
Starší děti: U stolečku jsme si postupně dodělali motýlka. Přivítali jsme se v ranním kroužku. Zopakovali si básničku a písničku. Poté jsme si zahrály hru Pan Čáp ztratil čepičku a děti nosily věci určité barvy do obručí. Po svačince jsme si udělali barevné pokusy. U prvního pokusu děti především zajímalo, jak se barvy smíchají a jaká z nich vznikne barva nová. Ve skleničkách byla obarvená voda a za pomoci papírového kapesníku se nám barevná voda nasákla a skapala do dalších skleniček, kde se smíchala s jinou barvou. Zkusili jsme si i pokus s bonbóny (ty jsme dali na talířek do kroužku a zalili jsme je vodou, bonbóny pustily barvu a udělaly nám pěkný obraz). Jako další pokus jsme si vyrobili lávovou lampu. Vybarvili jsme si pracovní list a hurá ven.
Venku na zahradě jsme si otevřeli pískoviště a stavěli jsme hrady. Děti také vařily z písku dobroty. Jezdily na motorkách a některé asistovaly paní učitelce při přesazování kytiček.
7. 3. 2024 - Barevný týden - zelený den
Po příchodu si děti u stolečku skládaly puzzle (přiřazování stejných barviček s obrázky) a vkládaly menší předměty na tácek ve tvaru kytičky a motýlka. Na koberci jsme společnými silami postavili velké koleje a následně si s nimi děti hrály.
Mladší děti: S dětmi jsme si ráno v ateliérku nabarvili mraky za pomoci tupování. Mráčky jsme nechali uschnout. V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali básničku Duha a písničku. Zahráli jsme si hru Vyletěla bublina. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Také jsme se proběhli při oblíbené hře dětí, kdy paní učitelka hraje na klavír, a když přestane, tak řekne nějaký pokyn, v tomto případě barvu, a děti mají za úkol co nejrychleji běžet k obrázku. Po svačince jsme si dodělali obrázek, který si děti celý týden připravovaly (sluníčko, tulipán, travička se stonkem a lístečky a nakonec mráček). Procvičili jsme si sluch, kdy děti hledaly, odkud hraje písnička.
Starší děti: U stolečku si děti fixami a pastelkami vymalovaly mrak, který si vystřihly. Všechny obrázky, které jsme po celý týden malovali, si děti vzaly a nalepily na jeden papír a vznikl nám obraz s tulipány, sluníčkem a mráčkem. Přivítali jsme si v ranním kroužku a zopakovali si básničku o duze. Děti si zahrály pohybovou hru na barevná auta a mašinky. Po svačince jsme si zopakovali písničku o duze a pověděli si, jaké známe barvy. Seznámili jsme se s geometrickými tvary. Pojmenovali je a za pomoci geometrické lupy jsme tvary hledali po třídě. V logochvilce jsme si procvičili dech a snažili se dofouknout barevný papír ke kelímku. Také si děti vylosovaly obrázek s artikulačním cvikem, který se pak snažily napodobit.
Ven jsme se šli projít do parku, zamávat mašině a proběhnout se.
6. 3. 2024 - Barevný týden - zelený den
Ráno si děti hrály na koberci s vlakovou dráhou a legem. U stolečku si stavěly papírovou duhu, přiřazovaly správné barvy k rybičkám a vkládaly kamínky, plstěné kuličky a knoflíky do kytičky a motýlka. Postupně jsme si v ateliéru připravili travičku, stonek a lístečky pro náš obrázek s tulipánem.
Mladší děti: V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali básničku a písničku. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Čekalo na nás velké cvičení. S dětmi jsme si zahráli hru, kdy děti tancovaly a když přestal hrát klavír, měly najít barevnou obruč dle pokynu paní učitelky a postavit se k ní. K procvičení barviček nám posloužila i hra Pan čáp ztratil čepičku, kdy děti hledaly barevné míčky po třídě a měly je donést do boxu. S obručemi jsme se také protáhli a nakonec jsme si zahráli na barevná auta, kdy auta, podle barvy svého volantu, parkovala do své garáže. Po svačince jsme si dodělali motýlky. Uprostřed jsme si zmačkali barevný ubrousek, který si děti připravily včera. Za pomoci chlupatého drátku děti dodělaly motýlkovi tělíčko a tykadla.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a zapakovali jsme si básničku i písničku. Poté jsme měli velké cvičení. Podle hudby klavíru děti chodily jako medvěd, ptáček nebo zajíček. Když klavír přestal hrát, zvířátka se musela zastavit. Následně se z nás staly zelené žabky, které skákaly po celé třídě. Protáhli jsme se se zelenými míčky. Zkoušeli jsme chodit různě po lavičce a procvičit tak naši rovnováhu. Z lavičky se stala klouzačka a zelené žabky se mohly sklouznout do rybníka. Nakonec jsme si zahráli na vítr s padákem a vyhazovali jsme do vzduchu zelené míčky. Ale pozor! Nesměli spadnout dolů z padáku! Po svačině jsme si připravili ubrousky na výrobu motýlka za pomoci pipetek a barevné vody. Společně jsme si udělali grafomotoriku a připomněli jsme si tak, jak se tvoří duha.
Ven jsme se šli projít do okolí školky. Zamávali jsme mašině a proběhli jsme se na sluníčku. Zopakovali jsme si básničku. Nakonec jsme si zahráli pohybovou hru Na bublinu a Zatleskáme, zamáváme.
5. 3. 2024 - Barevný týden - červený den
Po příchodu si děti hrály na koberci s auty a v kuchyňce. U stolu přiřazovaly správné obrázky na barevný kruh, berušky na kytičku a balónky k provázku. Také se koukaly přes barevný plastový film po třídě.
Mladší děti: S dětmi jsme si udělali v ateliérku červený podklad pro tulipán. Děti si nastříkaly na čtvrtku vodu a následně na ni dávaly červené a růžové krepové papíry, aby vznikl červeno-růžový rozpitý efekt. Zítra si tulipán vystřihneme. S dětmi jsme se v ranním kroužku přivítali a zopakovali si básničku. Zatancovali jsme si Labadu a Kolo, kolo mlýnský. Připomněli jsme si, jaké známe barvičky a na LCD obrazovce jsme si ukázali, jak vypadá duha. Pověděli jsme si, jaké barvy duha má. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si udělali dechová cvičení a rozezpívali se za pomocí známých písniček. Seznámili jsme se s novou písničkou Duha.
Starší děti: Postupně jsme si u stolečku vytvořili podklad pro vystřihnutí tulipánku. Do pěny na holení si děti nakapaly barvičku, zamíchaly a přitiskly papír. Po sundání papíru a přebytečné pěny nám vznikl krásný podklad ze kterého si děti následně vystřihly květ tulipánu. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali jsme si básničku. Zahráli jsme si pohybovou hru - Červená a žlutá. Po svačince jsme se rozezpívali a seznámili se s novou písničkou Duha. Připomněli jsme si, jak se duha tvoří a přemýšleli jsme, co ještě vše může být červené, jako dnešní den. Následně jsme si udělali pracovní list s geometrickými tvary.
Místo pobytu venku šly mladší děti dnes nahoru, kde si hrály a postupně si u stolečku vymalovaly papírový kapesník kapátky a barvami. Po uschnutí si z kapesníku uděláme motýlka.
Starší děti měly angličtinu. S paní učitelkou si děti vždy opakují nejprve slovíčka a fráze, které už moc dobře znají. Zahráli si oblíbenou hru dětí s plácačkami, kdy děti měly plácnout obrázek podle pokynu paní učitelky (např.: bed, bath, ...). Nakonec si zahráli fotbal, kdy si procvičovali, co všechno za věci, můžeme najít v různých místnostech.
4. 3. 2024 - Barevný týden - žlutý den
Ráno si děti hrály dle vlastního výběru. Kluci si jezdili s novými autíčky. Holčičky si hrály u stolečku a přesýpaly rýži, hledaly barevné kuličky a třídily je do kelímků. Děti také vařily v kuchyňce a stavěly si ze stavebnice.
Mladší děti: V ateliérku jsme si s dětmi nabarvili čtvrtku na žluto a vytvořili si tak podklad pro sluníčko. V ranním kroužku jsme se přivítali a seznámili jsme se s novou básničkou. Pověděli jsme si, o čem si tento týden budeme povídat a v jaké barvě jsme dnes všichni přišli. Protáhli jsme se při pondělní józe a u kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si s dětmi řekli, jaké máme barvičky a co může být např. modré, žluté, červené .... Zahráli jsme si hru Pan čáp ztratil čepičku, kdy děti hledaly barvičky ve třídě dle pokynu paní učitelky. Nakonec jsme si dodělali sluníčko. Ze žluté čtvrtky, kterou jsme si nabarvili ráno, jsme vystřihli kruh a sluníčku ze žlutého papíru dodělali paprsky.
Starší děti: V ateliéru jsme si žlutou barvou vymalovali čtvrtku a přemýšleli, co z toho může být. Přivítali jsme se v ranním kroužku a pověděli si, o čem si tento týden budeme povídat. Děti poznávaly barvy a říkaly, co vše může být žluté + vytleskávání slabik. Seznámili jsme se s básničkou Duha. Zacvičili jsme si pondělní jógu - pozdrav slunci. Po svačince jsme si s chutí dali dort od dnešní oslavenkyně narozenin Žofinky. Ve třídě jsme si poté dodělali žlutý obrázek. Hurá, je z něj sluníčko. Ven jsme si šli projít po okolí školky a nakonec jsme si chvilku pohráli na zahradě.
1. 3. 2024 - Saurus jde do knihovny
Po příchodu si děti u stolečků prohlížely knížky a dětské encyklopedie. Postupně si vypracovaly grafomotorický list, kde malovaly cestu ke knížce. Se staršími dětmi jsme si v ateliéru udělali malovaný diktát, kde děti malovaly dle pokynů (Uprostřed lesa - papíru stojí domeček. Vedle domečku stojí strom. Nad domem letí tři mraky. ...) Přivítali jsme se a zatančili si labadu. Zopakovali jsme si básničku a písničku. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. U tabule s obrázky jsme si zopakovali, jak se máme chovat ke knížkám, a jak s nimi zacházet nesmíme. Také jsme si pověděli, jak se lidé mají správně chovat v knihovně, a co se tam nedělá. Po svačině jsme se do knihovny vydali. Vysvětlili jsme si, k čemu slouží velká schránka na knížky před vchodem a poté jsme šli dovnitř. Tam nás paní přivítala a usadila děti na lavičky. Vysvětlili jsme si tam, které oddělení je pro děti, a které pro dospělé. Děti se rozpovídaly o svých oblíbených pohádkách a za to dostaly dárečky v podobě batůžku s překvapením pro malé čtenáře. Po příchodu do školky si děti ještě pojezdily na motorkách a proběhly se na zahradě. Všem přejeme pěkný a pohodový víkend.
29. 2. 2024 - Saurus jde do knihovny