Přihlaste se k zobrazení dalšího obsahu určeného pouze pro rodiče. Naleznete zde mnoho fotografií a videí.
Pokud si chcete vytvořit účet na našich stránkách, kontaktujte nás pomocí kontaktního formuláře ZDE
Dělení z DS SAURUS
24. 1. 2025 Saurus v zimě sportuje
Děti dnes ráno měly k dispozici malování do krupice, skládání puzzle nebo hledání rozdílů. Na koberci si hrály s kolejemi a vlaky.
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku a odpověděli si básničku Dobrý den. Přivítali jsme se na zimních sportovních hrách a hurá, mohly začít. Nejdříve jsme na oválu bruslili jako rychlobruslaři az místa jsme skákali do dálky - skok na lyžích. Na lyžích jsme v boulích projeli slalom a pak šup na krasobruslení. Při hudbě jsme viděli krásné piruety, výskoky i poskoky a malé pády. Ty ovšem na krásné bodování neměly vliv. Následovala střelba na branku, kdy se všichni zúčastnění vždy alespoň jednou trefili do branky. Nakonec jsme si zahráli curling a dostali všechny kameny koštětem do kruhu. Po svačině jsme si zhodnotili zimní sportovní hry a bylo vyhlášení vítězů. Nakonec jsme procvičili uši a hledali jsme schovanou hudbu.
Ven jsme šli společně s kamarády z druhé třídy. Projít se po okolí a proběhnout na zahradě. Užili jsme si nový nápadaný sníh.
Starší děti: Se staršími dětmi nás čekala zimní olympiáda. Nejprve jsme se přivítali a zopakovali si, co vlastně olympiáda je a kdo na ní jezdí. Většina dětí to už věděla. Řekli jsme si, jak se sportovci mohou chovat a hlavně, jak se mají oblékat. Víme, že si asi na lyže nevezmeme plavky. Trochu jsme se zahřáli a protáhli, což je u sportovců důležité. Děti běhaly jako vločky podle tempa klavíru. Dále jsme si hráli na sportovce a nakonec jsme se vydýchali a protáhli se. Když jsme byli dostatečně protažení, čekala nás první disciplína, což byl biatlon. Děti na lyžích dojely k terči a plastovým svíčkám se snažily trefit střed. Jako další disciplína hrála střelbu na branku, děti proběhly slalom a vzaly si hokejku a úkol bylo strefit se ,, pukem" mezi kužely. To děti moc bavilo, a proto jsme si to zopakovali hned znovu. Za jsme si také na krasobruslaře a krasobruslařky, děti udělaly na startu asi 5 piruet a poté přecházely po laně Nakonec jsme dali závody v rychlobruslení, kdy jsme sundali boty a ponožky nám nahradily brusle. Po svačince jsme všichni zatleskali a děti se postavily na stupně vítězů a dostaly medaili na saních - děti mu dodělávaly závěje, nastříhaly podle čar na pruhy, které poté pomocí tužky natočily. Vyrazili jsme ven na procházku do parku, kde si děti postavily hned několik malých sněhuláčků a poběhli jsme si na školní zahradu užívat si čerstvě napadaného sněhu.
23. 1. 2025 Saurus v zimě sportuje
Děti si ráno hrály s kolejemi, auty au stolečků měly k dispozici puzzle, malování do krupice - bruslařka, nebo skládání cestiček sportovcům. Dále starší děti stavěly domečky z menšího lega.
Mladší děti: Ráno jsme si s dětmi prohlíželi knížky a hráli si na koberce. Po příchodu jsme se přivítali v kroužku au písničky o sněhulákovi jsme si opět pořádně zatančili. Zahráli jsme si pohybovou hru - hledej obrázek, kde je… Protáhli jsme se s lyžemi a pak si na nich zajezdili. S padákem jsme dělali vítr a velký mrak, který nám chumelil sněhové vločky - míčky. U tabule jsme si zopakovali známé zimní sporty a jaké vybavení k nim potřebujeme. Po svačince jsme si povídali o oblečení. Které nosíme v zimě a proč? Vypracovali jsme grafomotorický list - běžkař. Individuálně jsme si udělali logochvilku a hurá ven. Venku jsme si užívali zmrzlého sněhu.
Starší děti: Se staršími dětmi jsme se přivítali, zopakovali si písničku a dnes nás čekalo cvičení. Nejprve jsme se zahřáli při dvou pohybových hrách. Děti nejprve našly každé své sportovní náčiní. Ve chvíli, kdy přestala hrát hudba předváděly daný sport pomocí pantomie. Pohybovaly se podle tempa klavíru. Další hrou byla hra na mrazíka, kdy jedno dítě ukazovalo vločku nebo sluníčko. Ostatní děti podle obrázků buď zmrzly nebo roztály. Když jsme dohráli, vydýchali jsme se a následovalo protažení. Nejdříve jsme se protáhli ke sluníčko a představovali si, že jsme na horách. Jeli jsme po svazích au toho poslouchali padání vloček a zvuky lyží... Nakonec si děti procvičily kutálení s jedním míčem, házení oběma rukama a házení rukou. Nakonec jsme vzali jen jeden míč a děti musely dávat pozor, komu kamarád míč hodí. Před svačinkou jsme si ještě stihli říci, jaký máme den a zopakovali jsme si počasí v angličtině. Po svačince, jsme si ukázali zlaté medaile a řekli si, co je olympiáda a také, jak vypadají olympijské kruhy. Děti si své vlastní také složily, ale nejprve musely získat indicie tím, že roztřídily zimní a letní sporty, následně musely najít všechny zatoulané kruhy a podle nápovědi paní učitelky olympijské kruhy složit. Za odměnu jsme si ještě zahráli ve dvou týmech na koulovanou. Nakonec jsme si udělali grafomotorický list na spirály - Krasobruslařka na ledě. Vyrazili jsme ven na zahradu užít si sněhu.
22. 1. 2025 Saurus v zimě sportuje
Mladší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku s básničkou. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a společně si ukázali, jak je dnes venku. Nakonec jsme se šli podívat k oknu, jak nám mrazík ojínil stromy. Na přání dětí jsme si zatancovali na písničku Sněhulák. S písničkou medvěd na lyžích jsme jezdili po třídě na lyžích a poté přijeli slalomem. Zacvičili jsme si a protáhli se. Po svačině jsme si zopakovali, jaké známe zimní sporty. Ven jsme šli na zahradu, kde jsme si představili reálné zimní sportovní vybavení. Zjistili jsme, jaký je rozdíl mezi sjezdovými a běžeckými lyžemi a jak vypadá snowboard. Ukázali jsme si, jak se na lyžích, snowboardu i běžkách jezdí. Nakonec jsme si zahráli venku na sněhu.
Starší děti: Dnes nás čekala třetí lekce bruslení. Nejprve jsme se rozbruslili a protáhli si hlavu, ruce a nohy. Zopakovali jsme si správný způsob vstávání z lehu na břiše i na zádech. Děti si projely slalom s volantem a naší princeznou se na bále rozsypaly korále, které děti sbíraly. Po pauze s čajem měly děti za úkol korále provlékat skrze hrazdičku. Projeli jsme se po ledové ploše a objeli jsme kluziště společně jako had. Nakonec jsme si zahráli hru na mrazíka. Při symbolu vločky byly děti zmraženy, a když je sluníčko rozehřálo, mohly zase bruslit.
Při pobytu venku nám na zahradě paní učitelky předvedly náčiní k zimním sportům.
21. 1. 2025 Saurus v zimě sportuje
Dnes ráno měly děti k dispozici hledaní rozdílů, cestiček sportovcům a spojování stínů. Také si hrály s kostkami a auty.
Mladší děti: U stolečku v ateliéru jsme si udělali snowboard. Přivítali jsme se v ranním kroužku. Zatančili a zacvičili jsme si na písničku - Sněhulák. Děti přiřadily správné dvě lyže k sobě podle toho, jak vypadají. S lyžemi jsme si zahráli i pohybovou hru - Šup na lyže. Děti tančily okolo lyží, když přestaly hrát písničku, tak děti našly lyže na které se postavily. Při písničce jsme si na lyžích i trochu zajezdili. Po svačince jsme se u klavíru rozeznali pomocí známých písniček a zvuků zvířat. Zahráli si na ozvěnu a naučili se tak slova písničky Medvěd na lyžích. Písničku jsme si zazpívali s hudebními chrastítky a opět na lyžích za doprovodu ukulele. Postupně jsme si v ateliéru vystřihli náš snowboard a zítra si k němu přiděláme vázání.
Ven jsme se šli projít do parku. Házeli jsme koule na strom a proběhli jsme se. Na zahradě jsme se ještě sklouzli na lopatách.
Starší děti: Ráno jsme si pastelkami vybarvili sněhuláčka na saních, se kterým budeme pracovat zítra. Zopakovali jsme si básničku a přivítali se. Takže nás čekala menší přehlídka sportů. Nejprve děti zkoušely poznat sport pomocí zvuku a následně pomocí obrázků. Podívali jsme se na několik videí s ukázkami zimních sportů. U těch, které děti neznaly, jsme se zastavili a vysvětlili si, jak se daný sport dělá. Dále jsme si vše zopakovali hrou Já mám, Kdo má?. Nakonec jsme si před svačinkou zahráli Tichou poštu se sportem. Po svačince jsme si procvičili jazýček s příběhem o zimních sportech. Rozezpívali jsme se a zopakovali několik známých písniček. Děti se naučily, pomocí ozvěny, novou písničku Na lyže. Tu si také doprovodily s hudebními nástroji. Na anglické děti opakovaly každodenní fráze. Zopakovaly si tak členy rodiny a zvířátka.. Vypracovaly si pracovní list na téma počasí, kde spojovaly slovíčko s obrázkem daného počasí, které řekla paní učitelka. Poslechli si písničku o počasí, ve které si slovíčka zopakovaly. Nakonec si řekli o rozdílu slovíček hot/ cold.
20. 1. 2025 Saurus v zimě sportuje
Dnes ráno si děti mohly procvičit jemnou motorku provlékáním provázků do čepice z papíru. Hledaly stíny sportovního náčiní nebo rozdíly v řadách. Některé děti si vybarvovaly tématické omalovánky.
Mladší děti: Ráno jsme se přivítali a zatančili si Labadu. Seznámili jsme se s tématem týdne a naučili jsme se novou básničku Na saních. Protáhli jsme se při relaxační hudbě u jógy. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí a udělali jsme si rytmické cvičení (vytleskávání slov na téma zimní sporty). Po svačince jsme hledali schované obrázky zimních sportů. Pojmenovali jsme si je, odpověděli si, co k nim potřebujeme a jak je důležité, abychom nosili ochranné pomůcky. Na LCD obrazovce jsme si ukázali, jak jednotlivé sporty vypadají. Nakonec jsme si u stolečku vybarvili voskovkami snowboard a zítra si ho doděláme. Na procházku jsme šli do parku. Proběhli jsme se a nakonec jsme si zalopatovali na zahradě.
Starší děti: Se staršími dětmi jsme začali ráno vyrábět brusli, buď pro hokejistu nebo krasobruslařku. Nejprve jsme si brusli vystřihli a nabarvili inkoustem, abychom si ji mohli po svačince vyzdobit. Přivítali jsme se a povídali si o zimních sportech. Každé dítě si našlo dvě kartičky na koberce, nikomu to neukazoval a podle pokynů a otázek paní učitelky hledaly děti správný sport a správné náčiní. Procvičili jsme si paměť, každý si vymyslel svůj sport nebo náčiní. Ostatní je opakovali pokud tomu přidávali další slovíčka. Po hře jsme si šli zacvičit relaxační jógu na zklidnění. Dbali jsme na správné dýchání a soustředili se na relaxační hudbu. Po svačince jsme si řekli novou básničku V zimě. Poté si děti udělaly svoji brusli. Zmizíkem si na ni libovolně namalovaly tvary, nebo obrázky. Dolepily kozíšek z vaty a doplnily trochu lesku třpytkami. Nakonec jsme si udělali pracovní list, co jakému sportovci patří a vyrazili jsme ven. Dnes jsme šli na procházku do parku, kde si děti chvilku poběhly a pomalu jsme se vrátili zpět ke školce, aby se děti ještě mohly proběhnout a pojezdit na lopatách na zahradě.
17. 1. 2025 Ledové království
Po příchodu jsme si u stolečku hráli se smyslovým boxem a třídili jsme různé věci podle barev. Na LCD obrazovce jsme procvičili ruce a malovali jsme koule sněhulákovi. Vločkou jsme po velkém papíře padali z mraku na zem a druhou vločkou jsme malovali do krupice jako do sněhu grafomotorické prvky.
Mladší děti: Ráno jsme udělali náš zmrzlý obrázek, který jsme polepili vločkami. V ranním kroužku jsme se přivítali a připomněli si básničku a zazpívali si písničku s hudebními nástroji. Zahráli jsme si hru, kdy paní učitelka hrála na klavír a jakmile přestala hrát, dala dětem pokyn, např.: skákejte jako žabičky, lehněte si na bříško,…, a děti ho musely udělat. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí.
Starší děti: Přivítali jsme se v ranním kroužku au kalendáře jsme si řekli, jaké máme roční období, měsíc, den a počasí. Zopakovali jsme si básničku o sněhulákovi a písničku Dva mrazíci. Zahráli jsme si pohybovou hru na mrazíky a sluníčko. U stolečku jsme si společně udělali pokusy s ledem, sněhem a solí. Zjistili jsme, že sníh a led v teple tají a vzniká voda. Ukázali jsme si, jak je sníh špinavý a řekli si, že není dobře ho jíst. Nakonec jsme vzali dvě velké kostky ledu a na jednu děti nasypaly sůl. Zkoumali jsme, která se dřív roztaje. Udělali jsme náhrdelník pro zimní paní a zjistili jsme, že když roztaje plnou skleničku sněhu, tak že v ní vodě je méně, než když tam byl sníh. Nakonec jsme si udělali zimní diktát - paní učitelka povídala, co se má kreslit a děti podle toho kreslili (dolů uděláme velký kopeček, na kopečku tři sněhové koule, první bude největší, ...).
Společně jsme šli hned po svačince ven. Došli jsme ke kopci, kde jsme řádili na lopatách. Několikrát jsme si svezli s kopečkem na lopatách a vyváleli se ve sněhu. Bylo to moc prima! Nakonec jsme si ještě poběhli na zahradě.
16. 1. 2025 Ledové království
Mladší děti: Ráno jsme si s dětmi nabarvili čtvrtku obarvenými ledovými kostkami. Přivítali jsme se, zatančili si Labadu, zopakovali jsme si básničku a zazpívali si písničku s hudebními nástroji. Děti si chtěly zahrát hru Vločky a sluníčko. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si na koberečku s dětmi ukázali, jaký je rozdíl mezi vodou, sněhem a ledem. Děti zkoušely, jak se jim sníh rozpustí na teplé ručičce a mohly si podržet i led. Pověděli jsme si, jaké vlastnosti mají (studený, mokrý, tvrdý,…). Zahráli jsme si zimní pexeso. Děti byly moc šikovné a stejné obrázky našli za chvíli. Obtáhli jsme si rampouchy, spočítali jsme je a ukázali, který je největší a který nejmenší. Provětrat jsme se šli na zahradu. Lopatovali jsme, jezdili na bobu a koulovali se.
Starší děti: Ráno jsme si vybarvili kruh barevnými ledovými kostkami. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali si básničku o sněhulákovi. Zopakovali jsme si pohybovou hru na vločky a protáhli jsme se v kroužku s vločkami. Poté jsme společnými silami zkusili udělat vločku z našich těl. Děti to bavilo a chtěly to zkoušet víckrát. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, roční období a počasí. Vytleskali jsme si slova spojená se zimou a říkali, jaké je první písmenko na začátku slova. Po svačině jsme si vypracovali pracovní list na počítání sněhuláků - podle počtu jsme dokreslili stejný počet vloček nebo puntíků. Vystřihli jsme si kolečko, které jsme si vymalovali ráno a nalepili na něj proužky papírů. A hurá - máme sněhové vločky. Ven jsme šli na zahradu se proběhnout, koulovat se, bobovat a užívat si sněhu.
15. 1. 2025 Ledové království
Ráno jsme si hráli společně na koberci s různými stavebnicemi a stavěli jsme baráček pro panáky a pejsky. Vylepšovali jsme auta a garáže.
Mladší děti: V ranním kroužku jsme se přivítali a udělali jsme si velké cvičení. Nejprve jsme se rozehřáli s modrofialovými stužkami. Děti tancovaly a jakmile klavírek přestal hrát, zastavili se. Tančili jsme s paní učitelkou na písničky Sněhulák od Míši Růžičkové a BibiBum a k tomu jsme se stužkami dělali různé tvary a čáranice ve vzduchu. Protáhli jsme se s vločkami a zahráli si hru Vločka a sluníčko. Proběhli jsme zamrzlou dráhu a nakonec jsme pohoupali vločky (míčky) na padáku. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince nám na koberci roztál sněhulák. Společnými silami jsme ho s dětmi zase postavili. Na LCD obrazovce jsme třídili obrázky podle toho, zda patří do zimy nebo do léta. Nakonec jsme si společně udělali pracovní list a vybarvili jsme všechny obrázky spojené se zimou. Proběhnout jsme se šli na zahradu a tam jsme si i pohráli s padákem a se sněhem. Snažili jsme se sníh vyhodit do výšky, ale bohužel byl moc těžký.
Bruslení: Nejdříve jsme se rozjezdili na celé ledové ploše. Vyzkoušeli jsme si vstávání z ledu, kdyby jsme náhodou spadli, ať víme, jak vstát. Mezi kuželkami jsme jezdili slalom a vozili míčky do správné obruče. Jezdili jsme od kroužku ke kroužku. Nakonec jsme si zahráli na auta a podle zvednuté barvy jsme buď jezdili nebo se zastavili.
Před obědem jsme si ještě pohráli venku na zahradě. Jezdili jsme z kopce a koulovali se.
14. 1. 2025 Ledové království
Po příchodu si děti hrály s hračkami dle vlastního výběru nebo si u stolečku stavěly puzzle a doplňovaly kamínky na vločky.
Mladší děti: Ráno jsme si dodělali sněhuláka. Dokreslili jsme oči, pusinku a knoflíky a nalepili jsme mu na hlavu hrnec a ruce z chlupatých bambulek. Přivítali jsme se, zopakovali si básničku a poslechli si novou písničku Sněží, sněží, kterou se dnes budeme učit. Na koberečku jsme společně hledali obrázky, které paní Zima vyčarovala (hádanky pro děti). Na LCD obrazovce jsme si zahráli pexeso se zimní tematikou. Na kalendáři jsme si vyměnili den a počasí. Po svačince jsme udělali dechová cvičení a rozezpívali se písničkami, které děti už moc dobře znají. Zahráli jsme si na ozvěnu. Nejprve zpívala novou písničku paní učitelka a poté děti. Nakonec jsme si ji zkusili společně zazpívat. Děti si chtěly zahrát hru Sluníčko a vločka. Udělali jsme si grafomotorický list, jak padají vločky dolů z mráčku - svislé čáry. Na procházku jsme se šli projít do parku. Cestou jsme pozorovali krásně zasněženou přírodu a potkali jsme i rampouch. Procházku jsme zakončili na zahradě a užívali si bobování.
Starší děti: Ráno si děti vystřihly koule, ruce a klobouk na sněhuláka. Vše následně nalepily na velký papír, který jsme si včera pomalovali barvami. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zopakovali si básničku s pohybem o sněhulákovi. U kalendáře děti řekly, jaké máme roční období, měsíc, den a počasí. Při písničce Dva mrazíci jsme si zahráli na sněhové vločky. Děti létaly jako vločky, když přestala hrát písnička, tak na slovo vločka, koule, nebo hromada udělaly buď dřep, dvojice nebo se spojily všechny děti dohromady. Následně mrazík zmrazil děti a udělal z nich sněhuláky, které sluníčko (hudba klavíru) postupně zase rozpustilo až do kaluže. Sněhulákům jsme domalovali obličej, knoflíky a koště do ruky (některé děti domalovaly místo koštěte meč). Prošli jsme se kolem našich obrazů se sněhuláky a pověděli si, co se nám na nich líbí. Po svačině jsme si udělali dechové cvičení s rampouchy a rozezpívali se s pomocí známých písniček. S hrou na ozvěnu jsme se naučili novou písničku Dva mrazíci. K písničce jsme si zahráli i na hudební nástroje. Nakonec jsme se podívali, jak vznikají vločky. Na angličtině si děti zopakovaly základní fráze a přivítaly se s paní učitelkou. Zahráli si hru s obrázky pro zopakování slovíček. Na LCD obrazovce si zahráli hru. Ven jsme se šli proběhnout ven a zajezdit si na sněhu. Vyndali jsme zamrzlé ozdoby pro ptáčky a pověsili je na strom.
13. 1. 2025 Ledové království
Ráno jsme si u stolečku hráli se zimním smyslohraní, děti přesypávaly rýži a třídily věci podle barev (modrá bílá). Také jsme stavěli velkého sněhuláka, malé sněhuláky podle geometrických tvarů a na vločky jsme pokládali kamínky.
Mladší děti: V ateliérku jsme si s dětmi nalepili technickou žvýkačku na čtvrtku šablonu sněhuláka a zimními barvami (modrá, fialová a bílá) jsme ťupkali kolem sněhuláka a vytvořili si zimní krajinu. Šablonu jsme následně odstranili. V ranním kroužku jsme se přivítali a zatančili si Labadu. Seznámili jsme se s tématem týdne - ledové království, a ukázali si obrázky, které k němu patří. K tématu máme i básničku sněhulák s pohybem. Zahráli jsme si hru Na sluníčko a vločky. Protáhli jsme se u ranní jógy při klavírním doprovodu písniček z pohádky Ledové království. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den a počasí. Po svačince jsme si poslechli pohádku Paní Zima čaruje a ukazovali jsme si i obrázky spojené s pohádkou. Paní učitelka pak dětem pokládala otázky z pohádky a děti odpovídaly. Na koberci se nám zamíchali zimní a letní obrázky. Úkolem dětí bylo roztřídit obrázky podle toho udá patří do zimy (modrá obruč) nebo do léta (žlutá obruč). Společně jsme si obrázky zkontrolovali, zda je máme správně. Na LCD obrazovce jsme si pustili video jak vypadají vločky pod mikroskopem. Podívali jsme se, jak různě mohou vypadat. Děti, které ráno nestihly si dodělaly podklad na sněhuláka a hurá ven. Šli jsme se projít na krátkou procházku do okolí školky a zakončili jsme ji na zahradě, kde jsme vyhrnovali sníh a užívali si krásně napadaného sněhu.
Starší děti: Jako malíři jsme si zahráli na zimu a mrazíky - malovali jsme dle vlastní fantazie odstíny modré a vybírali jsme si různé výtvarné načiní. Přivítali jsme se v ranním kroužku a seznámili se s básničkou Sněhulák. Zacvičili jsme si pondělní jógu s vločkami na relaxační hudbu. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, roční období a počasí. Také jsme si poslechli písničku Dva mrazíci. Po svačině nás čekala pohádka o sněhulákovi Sněhuldovi. Po poslechu děti odpovídaly na otázky týkající se pohádky. Seznámili jsme se s tématem týdne a řekli jsme si jaká je zima. Následně děti zvedaly smajlíky podle toho, zda jsou tvrzení pravdivá nebo ne (v zimě chodíme v plavkách, v zimě sněží, ...). Po skupinkách jsme si u stolečku vypracovali grafomotorický list - vločky letí z nebe. Ostatní děti si mezitím skládaly sněhuláka, vločky, hledaly malé vločky k velkým a stavěly geometrické sněhuláky. Ven jsme se šli projít po okolí školky. Nakonec jsme se proběhli na zahradě a zkusili jsme si vyrobit ledové ozdoby s krmením pro ptáčky. Uvidíme, zda bude dost mrznout, aby nám ozdobičky venku zamrzly a my je mohli pověsit na strom.
10. 1. 2025 Jak Saurus potkal tři krále
U stolečku jsme hráli hru Tři králové. Děti si na koberci hrály s legem a stavěly koleje.
Mladší děti: Přivítali jsme se a zatančili si labadu. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí. V kroužku jsme si zopakovali téma týdne a děti dostaly tříkrálový kvíz. Nakonec jsme si procvičili jazýčky. Po svačince jsme se podívali na pohádku Jak to bylo na tři krále. Nakonec si děti udělaly grafomotoriku, kde zkoušely malovat ocas komety horními oblouky. Při venku jsme si pohráli s čerstvým napadlým sněhem na zahradě.
Starší děti: S dětmi jsme si v ateliéru dělali kometu. Vystřihli jsme si hvězdu a skládali jsme žlutý papír do harmoniky (ocas komety). V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali si básničku a písničku s obrázky. Na koberečku jsme přiřazovali obrázky ke třem králům podle počátečních písmen. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a jaké dny budou následovat (sobota, neděle). Změnili jsme si počasí a řekli si, jaký máme měsíc. Po svačince jsme si udělali artikulační cvičení. Zazávodili jsme si, který z králů bude první v Betlémě a hledali jsme na nebi komety (dechová cvičení). Abychom si procvičili i uši, děti hádaly, jakou písničku paní učitelka hraje na klavír. Nakonec jsme si s dětmi kometu i obtáhli (vizuomotorika).
Na zahradu jsme si šli užít čerstvě napadaného sněhu. Jezdili jsme na lopatách a paní učitelka děti tahala po zahradě na bobu. Vyhrnovali jsme sníh a dělali andělíčky.
9. 1. 2025 Jak Saurus potkal tři krále
Po příchodu dětí jsme si zahráli hru "Tři králové". Házeli jsme kostkou a po hvězdičkách jsme šli do Betléma. Hráli jsme si s modelínou. Tvořili jsme hvězdičky. Děti si hrály na koberci s jejich oblíbenou dřevěnou železnicí.
Mladší děti: Po příchodu si děti vyrobily krále otiskem ruky. Dlaň potřely barvou obličeje a prsty jako korunu. Přivítali jsme se a zacvičili si bublinu. Zazpívali jsme si koledu tří králů a zopakovali si básničku. U kalendáře jsme si řekli, jaký máme den a počasí au tabule jsme si zopakovali tříkrálové pojmy. Některá slovíčka jsme si zrytmizovali. Po svačině si děti dodělaly krále. Nalepily oči a vousy a dokreslily nos. Nakonec mu ozdobily korunu.
Starší děti: V ateliéru jsme si s dětmi vybarvili hvězdu a posypali ji třpytkami. V ranním kroužku jsme se přivítali a zopakovali si básničku. Dnes jsme si také zacvičili. Nejprve jsme rozehřáli v kroužku do rytmu bubínku. Zahráli jsme si hru "Najdi svoji kometu". Děti běhaly a zpívaly písničku o třech králích, jakmile paní učitelka přestala hrát, měli si děti najít svou kometu. S kometami jsme si i zacvičili a protáhli se s nimi. Procvičili jsme si i předmatematické představy (číslo 3). Děti a jakmile paní učitelka běhá dala pokyn, např.: najdi tři červené věci, udělej trojice, přines tři lego kostičky, měly za úkol ho splnit. Nakonec jsme si prošli dráhu do Betléma - opičí dráha. Děti nesly dary do Betléma pro Ježíška přes kamínky, přes most (lavička) a nakonec si vzali obrázek a podle předlohy musely dojít k betlému po hvězdičkách. Po svačině jsme si zdramatizovali, jak tři králové přicházejí do Betléma. Děti si roli i vystřídaly. Vypracovali jsme si pracovní list, kdy děti hledali číslo 3 a nakonec jsme se podívali na pohádku Chaloupka na vršku - Jak to bylo na tři krále.
Společně jsme vyrazili ven na procházku přes město do parku. Tam jsme si poběhli a pohráli na sněhu.
8. 1. 2025 Jak Saurus potkal tři krále
U stolečku děti hrály hru Na tři krále. Házely kostičkou a podle počtu puntíků se měly přesunout po hvězdičkách. Cílem bylo djít až do Betléma. Hledali jsme také stíny k obrázkům a skládali tématické puzzle.
Mladší děti: Ráno si děti ťupáním žluté barvy vybarvily kometu. Přivítali jsme se au kalendáře si odpověděli, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období. Následovalo cvičení. Na písničky od Míši Růžičkové jsme si zatančili a zacvičili. Protáhli jsme se a prošli si překážkovou dráhou k Betlému. Děti prošly hvězdný slalom, dostaly dárek pro Ježíška a po laně se vydaly k betlémskému tunelu, za kterým čekal Ježíšek v betlémě. Vystřihli jsme si komety a děti si je nalepily na oblohu a dozdobily barevnými kousky papírků a hvězdičkami. Při pobytu venku jsme si opět pohráli na zahradě, klouzali se a hrabali sníh.
Starší děti: Ráno jsme si dali svačinku a hurá na první lekci bruslení. Nejprve jsme se rozbruslili. Zdatnější děti bruslily již bez hrazdiček. Jezdily jsme za paní učitelkou jako dlouhý had a trénovali jsme jak se vstává, kdyby někdo upadl. Zahrály jsme si hru Pan čáp ztratil čepičku, kdy jsme třídili barevné míčky do stejně barevných obručí podle pokynu paní učitelky. Udělali jsme si menší pauzu na teplý čaj. S dětmi jsme také převáželi z jednoho kuželu na druhý barevné obruče. Nakonec jsme si projeli slalom a zkoušeli jsme dělat cibulky přes malé obruče. První lekce byla super a už se těšíme na další!
7. 1. 2025 Jak Saurus potkal tři krále
Ráno u stolečku jsme s dětmi pokládaly kamínky na počáteční písmena tří králů. Starší děti si zopakovaly předmatematické představy při kolíčkování a podle předlohy pokládaly kamínky na stejná písmena jako byla v daných slovech.
Mladší děti: Po příchodu si děti vybarvily čtvrtku modrou barvou pomocí tempery jako podklad pro kometu, kterou doděláme zítra. Přivítali jsme se a zatančili si labadu. Zopakovali jsme si básničku a v ranním kroužku si zopakovali obrázky týkající se tří králů. Následně jsme si zahráli hru na hledání pojmů. Děti chodily po koberci a na pokyn hledaly dané obrázky. Po svačině jsme se vydali po stopách hvězdiček a s doprovodem hudebních nástrojů jsme si zazpívali koledu o třech králích a písničky dle přání dětí. Nakonec jsme si udělali velkou mašinu a střídavým tempem jsme jezdili jako lokomotiva. Při pobytu venku si děti pohrály na zahradě.
Starší děti: V ateliérku jsme si s dětmi dodělali náš výtvor se třemi králi jak přicházejí do Betléma. V ranním kroužku jsme se přivítali. Zopakovali jsme si básničku a seznámili se s novou písničkou Kašpar, Melichar, Baltazar. U kalendáře jsme si pověděli, jaký máme den, měsíc, počasí a roční období. Společnými silami jsme si vyjmenovai všechny měsíce v roce a roční období. Po svačince jsme si s dětmi udělali pár dechových cvičení a rozezpívali jsme se známými písničkami. Zahráli jsme si na ozvěnu. Nejprve kousek písničky zazpívala paní učitelka a děti po ní opakovaly. Písničku si děti celkem rychle zapamatovaly. Nakonec jsme si písničku zazpívali i se zalaminovanými obrázky z písničky. Děti měly za úkol obrázek zvednout nahoru, pokud ho v písničce uslyší. Společně jsme si s dětmi na podložce vypracovali grafomotorický list Příchod tří králů do Betléma - zuby. Nakonec si děti, které nestihly ráno, dodělaly obrázek. Na angličtině si děti opakovaly fráze a odpovídaly paní učitelce na otázky. Připomněly si slovíčka na téma zima a oblečení s plácačkami (plácání obrázků). Nakonec si zahrály oblíbenou hru Na schovávanou.
6. 1. 2025 Jak Saurus potkal tři krále
Po příchodu dětí jsme si u stolečku skládali puzzle, pokládali kamínky na písmena a hledali stíny k obrázkům.
Mladší děti: Přivítali jsme se a u kalendáře si změnili rok a měsíc. Pověděli jsme si, jaký máme den a počasí a zacvičili si pondělní jógu. Po svačině jsme se seznámili s tématem týdne - Jak Saurus potkal tři krále. Zopakovali jsme si příběh o Ježíškovi a zahráli si dramatizaci hry o příchodu tří králů do Betléma. U jesliček jsme Ježíškovi zazpívali písničku My tři králové. Naučili jsme se jména králů a společně jsme si je vytleskali. Za odměnu si děti vybarvily omalovánku s králi. Nakonec jsme se seznámili s básničkou Na tři krále a šli jsme si ven na zahradu pohrát se sněhem.
Starší děti: Ráno jsme s dětmi v ateliéru vytvořili podklad pro náš obrázek. Čtvrtku jsme si nabarvili modrou inkoustovou barvou. Přivítali jsme se v ranním kroužku a zatančili si Labadu. S dětmi jsme si řekli, jak se měly o vánočních svátcích, co dělaly a také, co krásného dostaly pod stromeček od Ježíška. Seznámili jsme se s tématem týdne Jak Saurus potkal tři krále jako básničkou o tomto tématu. Protáhli jsme se u jógy au kalendáře si řekli, jaké máme počasí, den, měsíc a rok. Vytleskali jsme slova spojená s tématem. Děti počítaly, kolikrát tleskly a na jaké písmenko začíná dané slovo. Po svačince jsme si s dětmi odpověděli příběh o třech králích, ukázali jsme si obrázky a řekli si co je kadidlo, myrha a zlato. Vysvětlili jsme si, co znamenají jaké pranostiky av Betlémě jsme si ukázali, jaké postavy tam máme. Vypracovali jsme si pracovní list, kdy děti vybarvovaly počáteční písmena tří králů podle předlohy a udělali jsme si podklad, který jsme vytvářeli ráno - poušť. Proběhnout jsme se šli na zahradu a užít si sníh, dokud je. Vyhrnovali jsme, honili se a lopatovali.
VÍTÁME VÁS V NOVÉM ROCE 2025!! :)